Thursday, December 24, 2009

Destination Unknown (行先の未知数)

Right now I am facing an interesting problem. I keep getting accepted to different medical schools but I can’t afford any of them. HaHaHa! Their tuition is very expensive. The medical school tuition in Australia was also very expensive. So I keep looking for affordable schools. It’s quite a challenge but I will find a solution.

I’ve lived in many different parts of the United States and I know this: I want to go somewhere new. I want to go to a different country. Do you ever have this desire? I have it all the time. I do not want to die under the same piece of sky where I was born. I want to live with new people and new ideas and new dreams.

Today, another adventure begins.

日本語:

今、私は興味深い問題に直面している。私は異なった衛生学校に受け入れられたしかし私はそれらをできることができない。HaHaHa! 授業料は非常に高い。オーストラリアの衛生学校の授業料はまた非常に高かった。従って私は現実的な学校を捜し続ける。それはかなり挑戦であるしかし私は解決を見つける。

私は米国の多くの異なった部分に住んでいた。私はこれを知っている:新しい私はどこかに行きたいと思う。私は別の国に行きたいと思う。この欲求を有するか。私にそれがいつもある。私は私が生まれた空の同じ部分の下で死にたいと思わない。私は新しい人々および新しい考えおよび新しい夢と住みたいと思う。

今日、別の冒険は始まる。

- Just a peasant

Photo from the Oregon coast (オレゴンの海岸からの写真)

3 Comments:

Blogger အရုဏ်ဦး said...

This comment has been removed by the author.

1:22 PM  
Anonymous dawn_1o9 said...

I'm sure you'll find a school.

I know about the desire to go somewhere new: I have it all the time. I've been to many places in my life, but there's still a lot of places that I haven't been to. And I hope that I get a chance to do that some time in the future.

1:43 PM  
Anonymous just a peasant said...

Thank you Dawn. I also hope you get to visit the places you want to see - including any places in Middle-Earth.

2:42 AM  

Post a Comment

<< Home (ホームページ)