Friday, October 09, 2009

Biographical Sketch (伝記のスケッチ)

For my thesis I was asked to provide a biographical sketch. They wanted the usual things like: Where was I born? Where did I grow up? Where did I study? What are my hobbies? Those kinds of things. I thought it was a foolish request. What does it matter? Who really cares? Why do they ask us to define ourselves in such mundane and trivial ways? In the end, this is what I gave them:

"Cyclops, you ask my name and I will tell it to you. But give me therefore, the present you promised me. My name is No Man - this is what my father and my mother and my friends have always called me. I am No Man." - The Odyssey by Homer

日本語:

私の説のために私は伝記のスケッチを提供するように頼まれた。それらは通常の事がのようなほしいと思った : 私はどこに生まれたか。 私はどこで育ったか。 私はどこで 調査したか。 私の趣味は何であるか。 それらの種類の事。 私はそれが愚 かな要求だったことを考えた。それは何を重要であるか。だれが実際に気遣うか。彼らはなぜ私達にそのような世俗的で、とるに足らない方法で私達自身を定義するように頼むか。ついに、これは私がそれらに与えたものである:

" シクロプス - 私の名前を頼み、私はあなたにそれを言う。しかし従って、 私にあなたが私を約束した現在を与えなさい。私の名前は人ではない -これは私の父および私の母および私の友人が私と常に呼んだあることがことである。私は人ではない。" - The Odyssey by Homer

- Just a peasant

Photo of shadow puppets (Odysseus and Cyclops) from a play by the extraordinarily talented Theodora Skipitares - her stuff is very cool!