Thursday, October 15, 2009

Broken Heart Syndrome (失恋シンドローム)

I noticed my friend taking short breaths and occasionally clutching his chest. My 20-year old friend plays rugby, lifts weights, and should have been healthy but, his girlfriend was leaving him. So it seemed that his heart was breaking. I tried to assure him that life would go on and there would be a tomorrow but it had no effect. He was still complaining about pain in his chest.

When I was young I felt Love’s sting many times and, back then, that pain became a thing of poetry and reflection. But all these years later, watching my friend, I suspected that perhaps it was a mild form of stress cardiomyopathy. With great and sudden emotional stress in the mind, the body releases a flood of adrenaline and norepinephrine. There is a disruption of the muscular function of the left ventricle and it struggles to pump blood to the body. In the worst cases, it is very similar to a heart attack and, although it’s associated with older women, I suspect that a similar reaction occurs in younger people. Whether young or old, if you have chest pain as a result of emotional stress, please get to the emergency room.

As I watched my friend that day, I imagined that maybe this is why, even in our dreams, a lost Love can still hurt us a little bit.

日本語:

私は私の友人に短い呼吸を取り、時折彼の箱をつかむことを気づいた。私の20歳の友人はラグビーをしが、重量を持ち上げ、そして健康なべきである、彼のガールフレンドは彼を残していた。従ってそれは彼の中心が壊れていたことにようである。私は生命がそしてそこに継続すること彼を保証することを試みた明日がありなさいしかしそれは効果をもたらさなかった。彼はまだ彼の箱の苦痛について不平を言っていた。

私がより若かったときに私は何回もおよび、その当時、その苦痛愛の刺し傷をなった詩歌および反射の事に感じた。しかし後ですべてのこれらの年、私の友人を見て、私は多分それが圧力の心筋症の穏やかな形態だったことを疑った。心の大きく、突然の情緒的ストレスによって、ボディはアドレナリンおよび norepinephrineの洪水を解放する。左心室の筋肉機能 の中断があり、ボディに血をポンプでくむために努力する。最悪の場合では、それは心臓発作に非常に類似して、老女と関連付けたが、同じような反作用が若者達に起こることを私は疑う。情緒的ストレスの結果として胸痛を有すれば、若くか古い緊急治療室に着きなさいかどうか。

私が多分こういうわけで、私達の夢で、無くなった愛はまだ私達を少し傷つけることができることを日が、私想像した私の友人を見たので。
- Just a peasant

Photo showing the heart struggling to pump blood to the body Libyan Journal of Medicine.