Saturday, August 14, 2010

The Humble Medical Student (卑しいな医学生)

My quest for knowledge continues. Now I am at medical school.

I could quit now and get a university job. I could work in a fertility clinic. But I don’t want a comfortable life. I have questions. I have ideas. I need this knowledge. Deep inside, I know I have to try.

I know I’m crazy. I wish I was a simple person. I sincerely do. I wish I could relax – like a normal person. I wish I could have friends – like a normal person. I wish I could love someone – like a normal person. But I love solving problems. I love learning. That is my life. That is my loneliness.

No worries. At the end of my life, when I take my last breath, I have to know that I pushed myself to the limit. One more thing - please remember this – I do care about you. My life is chaotic and busy but I care about your happiness. I always will. Okay?

知識のための私の探求は続く。 今度は私は衛生学校に通っている。

私は今やめ、大学仕事を得ることができる。 私は不妊治療院で働くことができる。 しかし私は快適な生命がほしいと思わない。 私は質問を有する。 私は考えを有する。 私はこの知識を必要とする。 深い内部、私は私が試みなければならない ことを知っている。

私は私が狂気であることを知っている。私の願いは私が簡単な人だったことである。私は誠実である。私の願いは私が緩むことができることである - 正常な人のように。 私の願いは 私に友人があることができることである - 正常な人のように。 私の願いは私が人を 愛することができることである - 正常な人のように。 しかし私は問題を解決することを 愛する。私は学ぶことを愛する。 それは私の 生命である。それは私の孤独である。

心配無し。私の生命の終わりに、私が私の最後の呼吸を取るとき、私は私が限界に自分自身を押したことを知らなければならない。1つのより多くの事-これを覚えなさい-あなたについてのIの心配。私の生命は無秩序および使用中しかし私はあなたの 幸福を気遣うであり。私は常に気遣う。理解するか。

- Just a peasant

Photo from my new medical school (私の新しい衛生学校からの写真)